Dornier Do 18
Typ Do 18 byl konstruován jako námořní průzkumný letoun středního doletu s cílem nahradit Dornier Wal 33 (od roku 1934 Do 15) a jako poštovní létací člun pro společnost Deutsche Lufthansa.První ze čtyř prototypů vzlétl roku v březnu roku 1935.Bylo dokončeno jen šest civilních hydroplánů,většina z přibližně 148 sériových člunů šla od roku 1938 do vojenské služby.Dále následovala zdokonalená verze Do 18G s přepracovanou výzbrojí a možností použití pomocných raketových motorů.
Technické údaje-
rozpětí-23,70m
délka-19,37m
maximální rychlost-267km/h
maximální vzletová hmotnost-10800kg
dolet-3500km
provozní dostup-4200m
výzbroj-jeden pohyblivý kanon střílející dozadu ve hřbetní věži a jeden pohyblivý 13mm kulomet v přídovém střelišti
motor-dva 656 kW vznětové ploché šestiválce Junkers Jumo 205D
posádka-dva piloti a dva střelci