Mitsubishi Ki-51

 

Ukázalo se, že zvyk pohlížel na Japonce a jejich technologický pokrok a dovednosti s despektem byl ve třicátých letech fatálním omylem západních zemí . Japonský letecký  průmysl naopak prokázal své kvality sestrojením  důkladně propracovaných typů letadel, k čemuž někdy Japonci využili zkušeností západních leteckých výrobců, a tyto pokrokové poznatky a novou technologii zpracovali do svých vlastních designů. Koncern Mitsubishi, který se proslavil konstrukcí dobře známých typů, jako např. stíhací A6M a dalších válečných strojů, stvořil ve třicátých letech samostatnou linii jednomotorových, vysoce výkonných jednoplošných bojových letadel.

Mitsubishi Ki-51 byl robusní jednoplošný bitevník, který mohl operovat z nehostinných polních letišť poblíž bitevního pole a pro svou dvoučlenou posádku a motor poskytoval pancéřovanou ochranu.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE- Mitsubischi Ki-51

Rozpětí: 12,1 m

Délka: 9,2 m

Maximální rychlost: 425 km/h ve výšce 3000 m

Maximální vzletová hmotnost: 2920 kg

Dolet: 1060 km

Provozní dostup: 8270

Výzbroj: dva pevné dopředné 7,7mm kulomety v křídlech (později je nahradily dva 12,7mm kulomety) jeden 7,7mm volně uložený kulomet v zadním kokpitu, max. 200 kg bomb

Motor: jeden hvězdicový pístový motor Mitsubishi Ha-26-II, 940 k

Posádka: dva