Dornier Do 18

Typ Do 18 byl konstruován jako námořní průzkumný letoun středního doletu s cílem nahradit Dornier Wal 33 (od roku 1934 Do 15) a jako poštovní létací člun pro společnost Deutsche Lufthansa.První ze čtyř prototypů vzlétl roku v březnu roku 1935.Bylo dokončeno jen šest civilních hydroplánů,většina z přibližně 148 sériových člunů šla od roku 1938 do vojenské služby.Dále následovala zdokonalená verze Do 18G s přepracovanou výzbrojí a možností použití pomocných raketových motorů.

Dornier Do 18

Technické údaje-

rozpětí-23,70m

délka-19,37m

maximální rychlost-267km/h

maximální vzletová hmotnost-10800kg

dolet-3500km

provozní dostup-4200m

výzbroj-jeden pohyblivý kanon střílející dozadu ve hřbetní věži a jeden pohyblivý 13mm kulomet v přídovém střelišti

motor-dva 656 kW vznětové ploché šestiválce Junkers Jumo 205D

posádka-dva piloti a dva střelci