MESSERSCHMITT BF110

  Jedna z ikon německé Luftwaffe v období druhé světové války, Messerschmitt Bf 110, byl konstruován jako dvoumotorový stíhací letoun s vysokou dosažitelnou rychlostí a dlouhou vytrvalostí, sloužící k pronásledování nepřátelských letadel - klasický Zerstorer (bitevník nebo strategická stíhačka a doprovod bombardérů). Konstrukční práce byly zahájeny v letech 1934-1935 a první Bf110V1 poháněný dvěma řadovými motory Daimler Benz DB 600 vzlétl  12.května 1936.

TECHNICKÉ ÚDAJE - Messerschmitt Bf110C-1

Rozpětí: 16,25 m (nebo 16,27 m)

Délka: 12,07 m (nebo o něco více)

Maximální rychlost: 54O km/h ve výšce 6000 m

Maximální vzletová hmotnost: 6750 kg

Dolet: 1095 km

Provozní dostup: 10 000 m

Výzbroj: dva 20mm kanony a čtyři 7,92m kulomety v přídi, jeden 7,92mm kulomet volně uložený v zadním kokpitu

Moto: dva řadové pístové motory Daimler Benz DB 6O1A, každý 1050-1100 k

Posádka: dva nebo tři