Focke Wulf 189

V Německu došlo v letech následujících pro převzetí moci Hitlerovou NSDAP k velkému procesu přezbrojování Luftwaffe. Jedním z požadavků které v tomto období vznesla německá obdoba britského ministerstva letectví, byl ten týkající se letadla  pro taktický průzkum a kurýrní účely. V té době plnily tyto úkoly většinou jednomotorové hornoplošníky (patřili mezi ně např. Westland  Lysander), ale v Německu na tento požadavek z roku 1937 reagovala firma Focke Wulf alternatívním konstrukčním uspořádáním, z něhož se později stal Fw 189

 

Letoun měl dvoumotorový, dvouramenný design s prosklenou bublinou střední trupové části umožňující posádce dokonalý výhled.

 

-První letoun vzlétl v červenci 1938

-Dodávky pro luftwaffe začaly v roce 1941

-sloužil někdy k převozu důstojníků

-přezdívalo se mu někdy Eule (sova) nebo Uhu (výr)

 

Technické Údaje Focke Wulf 189A-2:

Rozpětí: 18,4 m

Délka: 12,03 m

Maximální rychlost: 350 km/h ve výšce 2400 m

Maximální vzletová hmotnost: 4170 kg

Dolet: 670 km

Provozní dostup: 7300 m

Výzbroj: šest kulometů ráže 7,92 mm , max. 200kg bomb 

Motor: dva řadové pístové motory Argus As 410A-1 každý 465-485 k

Posádka: dva nebo tři

 

                                             

                               Na této fotografii vidíme detaily Fw 189A (prosklený kokpit s geniálním výhledem)