Focke Wulf 189
V Německu došlo v letech následujících pro převzetí moci Hitlerovou NSDAP k velkému procesu přezbrojování Luftwaffe. Jedním z požadavků které v tomto období vznesla německá obdoba britského ministerstva letectví, byl ten týkající se letadla pro taktický průzkum a kurýrní účely. V té době plnily tyto úkoly většinou jednomotorové hornoplošníky (patřili mezi ně např. Westland Lysander), ale v Německu na tento požadavek z roku 1937 reagovala firma Focke Wulf alternatívním konstrukčním uspořádáním, z něhož se později stal Fw 189
Letoun měl dvoumotorový, dvouramenný design s prosklenou bublinou střední trupové části umožňující posádce dokonalý výhled.
-První letoun vzlétl v červenci 1938
-Dodávky pro luftwaffe začaly v roce 1941
-sloužil někdy k převozu důstojníků
-přezdívalo se mu někdy Eule (sova) nebo Uhu (výr)
Technické Údaje Focke Wulf 189A-2:
Rozpětí: 18,4 m
Délka: 12,03 m
Maximální rychlost: 350 km/h ve výšce 2400 m
Maximální vzletová hmotnost: 4170 kg
Dolet: 670 km
Provozní dostup: 7300 m
Výzbroj: šest kulometů ráže 7,92 mm , max. 200kg bomb
Motor: dva řadové pístové motory Argus As 410A-1 každý 465-485 k
Posádka: dva nebo tři
Na této fotografii vidíme detaily Fw 189A (prosklený kokpit s geniálním výhledem)