Fieseler Fi 156
Ačkoliv je vysoká rychlost obvykle pro frontové válečné letouny nezbytná, pro vojenská letadla pověřená plněním jiných úkolů, než je vzdušný boj či bombardování, mají větší význam jiné výkonostní ukazatele. Pro pozorovací a kurýrní stroje měly největší prioritu schopnost létat pomalu, ustáleným způsobem, vynikající výhled posádky a schopnost vzlétat a přistávat na polních plochách na co nejkratší vzdálenosti.
Typ, který na samém začátku vznikal jako soukromý projekt firmy, vzbudil zájem v německých vojenských kruzích, přestože firma Fieseler hodlala uspět na civilním trhu. První ze tří prototypů vzlétl v roce 1936.
Typ se začal vyrábět jako kurýrní a pozorovací letoun Luftwaffe. Fi156D -kontruován jako evakuační letoun pro zraněné.
Vyrobeno přibližně 2549 kusů.
Technické údaje Fieseler Fi 156C-2
Rozpětí: 14,25
Délka: 9,9 m
Maximální rychlost: 175 km/h na hladině moře
Maximální vzletová hmotnost: 1325kg
Dolet: 385 km
Provozní dostup: 4600m
Výzbroj: jeden 7,92 kulomet na volné platformě v zadním kokpitu
Motor: jeden řadový pístový motor Argus As 10C,240k
Posádka: 2 členové posádky plus 1 cestující (někdy)