Blohm und Voss Bv 141
Typ Bv 141,zkonstruovaný jako taktický průzkumný letoun podle stejných požadavků jako Focke-Wulf Fv 189,měl mimořádně neobvyklé asymetrické uspořádání s plně prosklenou kabinou osádky,vysunutou doprava od středu křídla,a dlouhým nosníkem vysunutým doleva.První ze tří prototypů vzlétl v únoru roku 1938a po něm následovalo pět předsériových Bv 141A-0.Letoun měl však slabé výkony v důsledku použití slabého motoru.Takže byli přepracovány tak že byla zesílena konstrukce a slabý motor byl nahrazen silnějším.Tyto stroje procházeli od podzimu roku 1941 polními zkouškami,ale vývoj se však protahoval a v roce 1943 byl celý program ukončen .
Technické údaje-
rozpětí-17,46m
délka-13,95m
maximální rychlost-438km/h
maximální vzletová hmotnost-6100kg
dolet-1900km
provozní dostup-10000m
výzbroj-dva pevné 7,92mm kulomety v přídi gondoly osádky,jeden pohyblivý 7,92mm kulomet na hřbetu,jeden pohyblivý 7,92mm kulomet v ocasním kuželu,náklad pum na závěsnících 200kg
motor-jeden 1163kW dvouhvězdicový čtrnáctiválec BMW 801A
posádka-jeden pilot a dva střelci